Ani při letošním ročníku výstavy OK GROUP Racing Expo nechyběl slavnostní ceremoniál, který ocenil velikány českého závodění. Oldřich Horsák, Miroslav Adámek a Miran Velkoborský byli vyhlášeni Legendami autosportu.
Oldřich Horsák spojil svůj život se značkou Škoda. Zde nastoupil do učení již v roce 1947 a vydržel zde až do roku 1994, kdy odešel do důchodu. Horsák pracoval ve vývojovém oddělení značky a působil u ní i jako testovací jezdec. Zazávodil si v rallye, ale také na okruzích nebo v závodech do vrchu.
Nejvíce se prosadil v rallye. Mistrem republiky se stal v letech 1960, 1961 (do 1300 ccm), 1963, 1969 a 1970 (B3 do 1150 cm3). V roce 1968 vyhrál třídu do 1000 cm3. Byl členem československého týmu, který získal Cenu národů v podniku Alpská jízda. Třikrát se zúčastnil i Rallye Monte Carlo. Dařilo se mu ale také na okruzích. Na Nürburgringu dokázal ve své třídě vyhrát šestihodinový závod mistrovství Evropy cestovních vozů. Právě tento úspěch považuje za svůj největší.
„Všechno to byly úspěchy. Nürburgring byl ale nejtěžší okruh na světě. Jsem rád, že jsem ho jel a měl možnost tam takto uspět. Říkali mu zelené peklo, protože se jel v živém plotě ve výši automobilu. Museli jste si tam proto zapamatovat každou zatáčku, protože jste se neměli čeho chytit, abyste se například mohli orientovat při brzdění,“ zavzpomínala legenda Škodovky na pódiu.
Miroslav Adámek se dokázal prosadit jak na okruzích, tak v závodech do vrchu. Nejúspěšnější období ale zažil v mezinárodním seriálu závodů prototypů s název Interserie. Zde v letech 1987 a 1989 obsadil celkové druhé místo v divizi 2. Z jeho úspěchů ale stojí za zmínku také celkové vítězství ve vrchařském mistrovství Evropy ve třídě z roku 1979 nebo triumf na legendárním vrchařském podniku Ecce Homo ve Šternberku z roku 1990.
Třetí letošní legenda autosportu Miran Velkoborský byl právě závodníkem, který vyšlapal Miroslavu Adámkovi a dalším do Interserie cestu. V roce 1977 se totiž stal prvním Čechem v tomto šampionátu. V 70. a 80. letech minulého století patřil mezi nejlepší české jezdce na okruzích i na kopcích. Nejlepších výsledků dosáhl za volantem prototypu Metalex. Třikrát nastoupil rovněž do slavné Rallye Dakar v kategorii kamionů a vyzkoušel si také motocyklové závody.