S motokárou začal závodit v patnácti letech a už v osmnácti poprvé reprezentoval. Dalších deset let pak jeho jméno v reprezentaci nechybělo. Vyhrál Pohár míru a přátelství 1983 a dosáhl mnoha výborných výsledků v mezinárodních závodech. V roce 1990 přesedl do Suzuki Swift v závodech do vrchu. Přes domácí tituly v letech 1991 a 1992 vedla cesta do Evropy. Na vrchol, který do té doby nikdo z Čechů nezdolal, zaútočil s vozem Ford Escort RS Cosworth. Nejprve se stal vicemistrem (1993) a vzápětí získal jako první český jezdec titul mistra Evropy v závodech do vrchu (1994). A k tomu i další domácí titul. Tím se se sprintérskou disciplínou rozloučil a zamířil na okruhy.
Vlastně na nich jezdil už předtím a v roce 1993 byl mistrem republiky ve třídě A do 1300 cm3 se Škodou Favorit. Jenže jako evropský vrchařský šampion toužil po silnějším automobilu. Stal se jím Ford Mondeo V6 v kategorii Superturismo. Vybojoval titul absolutního mistra ČR (1995), jedno druhé (1996) a dvě třetí (1997 a 1998) místa ve středoevropské zóně. Kromě toho vyhrál Ford Fiesta Cup (1997 a 1998), Škoda Octavia Cup (1998, 2000 a 2002) a čtvrtý skončil v Evropském poháru Ferrari 355 Challenge.
Mohl závodit a vyhrávat dál. Při pohledu na mimořádně talentovaného syna Jana však obětoval vlastní kariéru, aby se mu mohl naplno věnovat. Která česká rodina se může pochlubit tím, že otec i syn získali titul mistra Evropy? V automobilovém sportu rozhodně žádná!
V sobotu 30. října převezme Josef Kopecký na výstavě ESET Cup Racing Expo ocenění Legenda autosportu.